Цінності та репутація вартують більше, ніж зручні рішення
Corteva Agriscience про українське сільське господарство та вихід з ринку росії
Corteva Agriscience про українське сільське господарство та вихід з ринку росії
Corteva Agriscience – глобальна науково-дослідницька сільськогосподарська компанія, виробляє та продає насіння та засоби захисту, працює з аграріями в 130 країнах світу, має штаб-квартиру в США та акції якої торгуються на Нью-Йоркській фондовій біржі. Це чи не єдина глобальна компанія в агроіндустрії, яка остаточно вийшла з російського та білоруського ринків.
Ігор Тесленко, президент Corteva Agriscience в регіоні Європа, Близький Схід та Африка, розповів про виклики агросектору, героїзм українських фермерів, та чому будь-який бізнес має перш за все керуватись етичними принципами.
Чи стала самовідданість та сміливість українських фермерів для вас несподіванкою?
Українські фермери – це без перебільшення герої тилу. Їх стійкість та готовність працювати заради продовольчої безпеки світу викликає захоплення навіть в людей, які не мають жодного стосунку до сільського господарства. Праця аграрія важка і в мирний час, але зараз, в умовах шаленої небезпеки та невизначеності, вони продовжували працювати і врешті забезпечили врожай, який хоч і поступається минулорічному, але ще в березні здавався би нереальним. Для нас честь працювати з ними та заради них і ми робимо все, щоб забезпечити їх насінням, засобами захисту, допомогти з агрономічною підтримкою.
На початку повномасштабного вторгнення росії в Україну в лютому цього року багато представників великого бізнесу говорили про необхідність виходу з ринку країни-агресора. Зокрема, цього вимагало українське суспільство. Але врешті частина обмежила інвестиції або згорнула нові проєкти. Серед ваших конкурентів Corteva чи не єдина велика компанія, яка остаточно вийшла з рф. Як ви прийняли таке рішення?
Ми також спочатку оголосили про те, що компанія призупиняє свою бізнес-діяльність в росії. Зважаючи на масштаб, нам потрібен був час, але ми відразу підготували до завершення всю комерційну діяльність та відмовилися від постачання нової продукції в росію та білорусь. Бізнес в росії був великим, Corteva мала багато юридичних зобов’язань перед клієнтами та партнерами – вийти за один день з такого ринку міжнародній компанії просто нереально.
Але не було сумнівів, що виходити з рф треба. Тому 28 квітня Радою директорів було прийнято рішення про те, що Corteva Agriscience повністю припиняє своє ведення бізнесу на території рф. Також Corteva зупинила свою діяльність в білорусі.
Я впевнений, що працювати зараз в країнах, які ведуть або активно підтримують війну, це означає фактично фінансувати вбивства українців. Ті, хто продовжує працювати в росії, часто говорять, що підтримують продовольчу безпеку. Але я кажу: ні! Це може бути зручним аргументом, але робити бізнес на війні неправильно.
Наскільки війна вплинула на ваш бізнес? Як ваші партнери відреагували на вихід з рф?
Для компанії фінансові наслідки стосовно виходу з росії лише у другому кварталі 2022 року склали 45 млн доларів США, але загалом, враховуючи втрачений майбутній щорічний прибуток, ця сума значно вища. Та цінність людського життя не має порівнюватися із фінансовими втратами, і я радий, що наші партнери розділяють з нами це переконання. Як українець, я пишаюся нашим виходом з росії та підтримкою, яку Corteva надає Україні після повномасштабного вторгнення.
Попри все, ми в першу чергу сконцентровані на безпеці наших українських колег. Але, що цікаво, в нас практично не було перерви в діяльності, бо від клієнтів вже на початку березня поступили сигнали, що посівна має відбутися, і наша українська команда прагнула забезпечити фермерам цю підтримку. Проведення посівної під час війни було дуже обнадійливим для всіх і дуже мотивуючим.
Колеги продемонстрували дива згуртованості, взаємопідтримки та вміння гнучко реагувати на виклики. Ніхто не міг очікувати, що бізнес в Україні не тільки втримає темп, але й зростатиме. Але це сталося. Так само я в захваті від того, як колеги в інших країнах підтримали Україну – вони надавали прихисток, збирали допомогу, підтримували в робочих питаннях, тобто робили все залежне від них.
І ми, окрім фермерів, підтримуємо соціально вразливі верстви суспільства. З лютого Corteva вже виділила на підтримку людей на деокупованих та прифронтових територіях, ВПО, забезпечення громад більше 60 млн. грн, і ця допомога ще триває. Причому ми не просто передали ці гроші великому фонду – наші українські колеги самі пропонують ініціативи, які варто підтримати, а потім контролюють, щоб всі гроші пішли за призначенням.
У компанії були складнощі з логістикою?
Україна розташована в центрі Європи, через її територію проходить багато логістичних шляхів. Наприклад, у Corteva в Полтавській області є насіннєвий завод, з якого відбувається експорт як в ЄС, так і в напрямку Середньої Азії та Кавказу. В свою чергу частину насіння та засоби захисту росли Corteva завозить на територію України з інших заводів компанії в ЄС. Війна змусила переналаштувати всю логістику, але наші колеги блискавично впоралися зі змінами в логістиці: всі наші споживачі змогли отримати необхідне насіння та засоби захисту, а експорт насіння з України в ЄС навіть зріс в 16 разів.
Як ви співпрацюєте з державою?
В Україні ми завжди були у хороших відносинах з Міністерством аграрної політики та продовольства і протягом війни наша співпраця тільки зміцнювалася. В жовтні ми уклали спільну декларацію про поглиблення і подальший розвиток співробітництва в інтересах продовольчої безпеки в Україні та світі, де окреслили напрямки співробітництва та домовилися про всебічну співпрацю.
Як, на вашу думку, бізнес в Україні має реагувати на виклики часу?
В таких мінливих умовах головне – бути готовим реагувати на постійні зміни та шукати відповідні їм рішення. І чітко пам’ятати, що бізнес має успіх не сам по собі, а коли послідовно та чітко працює заради своїх споживачів. Для Corteva у фокусі завжди були та будуть фермери, заради яких ми працюємо. Вони це цінують, знають, як наші колеги робили все залежне, щоб забезпечити посівну. Для них важлива проукраїнська позиція компанії і те, що ми не підтримуємо в війні державу-терориста. І тому навіть попри всі складнощі військового часу кількість наших клієнтів зростає.
Етика поведінки та цінності мають суттєве значення. Наприклад, серед наших цінностей у Corteva - «бути чесним», «бути сміливим», «ми збагачуємо життя», але якщо ми не будемо діяти відповідно до цих принципів, то яка цінність наших слів? Ми віримо в те, що декларуємо, та належно діємо. Чим глобальніша компанія, тим більша на ній відповідальність і тим бездоганнішими з етичної точки зору мають бути її рішення, оскільки вони впливають на багатьох людей одночасно.
Джерело: Forbes
Стаття також доступна англійською мовою
Завантажити журнальну версію статті ви можете за посиланням